2010. február 20., szombat

Óriás Toffifee torta


Tegnap este nekiláttam az óriás Toffifee-nek. Már pár napja szemezgettem vele :). Zooj45 (nlc sütik-képpel topikból) saját fejlesztésű receptje alapján meg is született. Kinézetre nem lett valami szuper, de ízre nagyon finom. Nagyon köszönöm a receptet.


Toffifee torta (Zooj45)

Hozzávalók a tésztához: 8 tojás, 16 dkg kristálycukor, csipet só, 20 dkg liszt. A szokásos módon piskótát készítünk, sütőpapírral kibélelünk egy kb.26 cm-es fém keverőtálat és ebben sütjük meg a tésztát. kihűtjük, majd legalább 6 lapba vágjuk.

Krém : 10 dkg kristálycukor, 1,5 dl tej, 1 dl víz, 2 púpos evőkanál liszt, 50 dkg Rama vagy vaj, 15 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 1 csapott evőkanál kakaópor, 10 dkg nugát (én mogyorókrémet tettem bele).

A kristálycukrot arany színűre pirítjuk, felengedjük a vízzel és addig főzzük míg a karamellcukor elolvad benne. A lisztet simára keverjük a tejben, hozzáöntjük a karamellhez, sűrűre főzzük, kihűtjük. Habosra keverjük a vajat a porcukorral, a vaníliás cukorral, majd apránként hozzákeverjük a villával szétnyomkodott nugáthoz, hozzáadjuk a kakaóport és végül a kihűlt karamell krémet.

A tortalapokat megtöltjük a krémmel, a 2. és 4. krémsort megszórjuk pirított, tört mogyoróval is. A tortát kívülről is bekenjük a nugátos krémmel, csak a tetejét nem, mert „fejre állítjuk ” a tortánkat és legalább egy éjszakára hűtőbe tesszük.

Másnap egy mélyebb műanyag tálban, mikróban felolvasztunk kb. 20 dkg tejkaramellát és addig keverjük, amíg újra szilárdulni kezd. 2 nylon között megfelelő méretű kerek lappá nyújtjuk és amikor már nem meleg, a hideg tortát beborítjuk vele, rásimítjuk az aljára, oldalára és a „talpára” állítjuk. Fent ügyesen ollóval körbe vágjuk a karamella borítást, és most bekenjük a maradék krémmel a tortánk tetejét is. Középre csokoládét csorgatunk és tálalásig hűvösre tesszük.


Nugát házilag (Riti receptje alapján): 10 dkg jó minőségű tejcsokoládét, 1 evőkanál vajjal gőz felett felolvasztunk, összegyúrjuk 10 dkg nagyon finomra darált porcukorral és 10 dkg sótlan mogyoróval, amit krémesre daráltunk.


A karamell borításról néhány szó: Én gazdaságos tejkaramellát vettem. Egyet próbából megmikróztam egy pohárban. Nagyon felmelegedett, szép simára tudtam keverni, és nyújtani is könnyű volt, eleinte ehető volt -bár Mari Zsuzsi fogsorát is leszedte volna, nem törődve a gondos felragasztással :-D - de beton kemény lett a végeredmény. Így a tortához nem melegítettem fel annyira, csak éppen hogy csak össze tudjam keverni. Két sütőpapír között nyújtottam ki, ez még sikerült. Az egyik sütőpapírt gond nélkül le is tudtam húzni, és ezután helyeztem a tortára. A második papír eltávolítása nem volt egyszerű, több helyen beleragadt :(. De a lényeg az hogy szeletelhető volt, és ehető nem úgy mint az első próba változat. A megoldás tényleg a nylon lehet :).

2 megjegyzés:

  1. Your Toffifee giant cake looks very good!
    I like everything I see on the sidebar; everything looks delicious!
    Have a nice weekend! :)

    VálaszTörlés
  2. Hát, imádom a toffifee-t de nem tudom mernék e nekiesni ennek :)

    VálaszTörlés