2009. január 20., kedd

Diós virág

Diós virág (illeskrisz Mákvirágja után szabadon):
Hozzávalók:
50 dkg liszt, 4 dkg élesztő, 3,5 dl tej, 4 ek porcukor, 1 mk só, 2 ek. étolaj
A hozzávalókból kelt tésztát készítünk. Amikor a duplájára kelt kinyújtjuk kb. 30x40 cm -esre. Lekenjük 5 dkg olvasztott vajjal és megszórjuk 12-12 evőkanál dióval (vagy mákkal) és porcukorral. Feltekerjük, mint a bejglit, koszorút formázunk belőle. 2-3 ujjnyira bevagdossuk, és kifordítjuk a szeleteket. Végül lekenjük tojással. 165 C°fokon sütöttem 37 percig.

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó! Én is próbálkoztam már vele... nem mondanám, hogy sikerült. :)))

    VálaszTörlés
  2. Ez isteni finom, én karácsonyra beigli helyett szoktam sütni. Csak teszek még bele mazsolát, a diót darabokra vágom, úgy kilátszanak ezek a darabkák a vágások mentén. Mikor megsült, citrom mázzal locsolom meg, az is díszíti még.

    VálaszTörlés