2010. január 28., csütörtök

Szilvás papucs

Már jó ideje készülök megsütni, de a hozzá vásárolt tepertőt mindig megvámoltam. Most azonban végre a sütiben végezte. Nagyon finom lett.
A recept az nlc sütik-képpel topikjáról való:

A leveles tepertős alapreceptje:
30 dkg tepertő darálva
50 dkg liszt
2.5 dkg élesztő
3 dl tejföl
1 dl tej
1kk cukor
2 tk só
5 dkg vaj olvasztva

Az élesztőt cukorral és tejjel felfuttattam. Összedolgoztam a liszttel, tejföllel, olvasztott vajjal. Fél cm vékonyra nyújtottam és megkentem a tepertő felével, összehajtogattam, majd letakarva fél órát kelesztettem. Ezután újra kinyújtottam és megkentem a maradék tepertővel. Újra összehajtogattam, majd 20 percig pihentettem. A nyújtást és hajtogatást még háromszor megismételtem.

Kinyújtottam jó vékonyra, és négyzet alakúra vágtam. Minden négyzet közepére szilvalekvárt tettem, majd a két szemközti csúcsot egymásra hajtottam, tojással megkentem, ujjammal összenyomtam. A papucsokat enyhén megsóztam, friss borsot őröltem rá és kaptak egy kevés szeletelt mandulát is.




7 megjegyzés:

  1. Uramisten, de szeretem. A Daubnerben ilyet szoktam enni, ha nem bírok magammal!:)))

    VálaszTörlés
  2. Szepyke! Én még soha nem voltam a Daubnerben, de szívesen megkóstolnám 1-2 (3-4...)sütijüket ;).

    VálaszTörlés
  3. Pont ma (v)ettem ilyent a Lipóti Pékségnél, és azon gondolkodtam,hogy milyen tésztába lehet csomagolni a szilvalekvárt, hogy ilyen legyen... erre rátalálok a blogodra, ott is erre a receptre :)
    Tuti, hogy kipróbálom! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  4. Örülök :-). Gyere máskor is!

    VálaszTörlés