2010. június 16., szerda

Meggyes-mákos süti

Az elmúlt napokban (hetekben) egész jól kibírtam sütkérezés és sütik nélkül. A kilók csak lassan mennek lefelé, de azért nem adom fel. A család egyre nehezebben viselte a sütik hiányát, így hétvégén már összeütöttem nekik egy kis meggyes lepényt, persze több szeleten át kóstolgattam mennyire finomra is sikerült ismét :((((. Be is ígértem egy újabb sütimentes hetet ezután, de Apa cselhez folyamodott és rábeszélt a Nők lapja konyha legújabb számára, na itt el is vesztem.... Mától jön a sütiáradat ;-), na jó azért csak módjával :P.

Íme az első választásunk: Meggyes-mákos sütemény.

Hozzávalók: 5 tojás, 30dkg cukor, 1 dl tej, 15 dkg margarin, 30 dkg liszt, 1 csomag sütőpor, 12 dkg darált mák, 30 dkg magozott meggy

A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjét habbá verjük 15dkg cukorral. Az 5 tojássárgáját is habosra keverjük a maradék (15 dkg) cukorral, majd hozzáadjuk a langyos tejet és az olvasztott margarint. Amikor már egynemű hozzákeverjük a tojáshabot, majd a mákot és a sütőporos lisztet. Margarinozott-lisztezett tepsibe öntjük, megszórjuk a magozott, lecsepegtetett meggyel, és előmelegített sütőben 170 fokon 26 percig sütjük.
Nagyon finom lett, érdemes kipróbálni!!!

4 megjegyzés:

  1. Ez a sütike az én hasimba való. Azt hiszem most egy tepsivel meg is bírnék enni :)

    VálaszTörlés
  2. Már hiányoltalak... :))
    Na jó, ezzel a mákos sütivel rendben van...!:))

    VálaszTörlés
  3. Ezt a sütit én is kinéztem az újságban, csak mindig halasztgattam az elkészítését.
    Így, hogy kipróbáltad és finom biztos én is megsütöm. Köszi!:-)

    VálaszTörlés
  4. Meggyes-mákos! Jajj nekem, elvesztem! :)))

    VálaszTörlés