2010. február 10., szerda

Panna cotta


Be kell hogy valljam pár hónapja még azt sem tudtam hogy eszik -e, vagy isszák. Felhőlánynál azonban megláttam egy gyönyörű változatát, kedvet kaptam hozzá én is.
Először úgy nézett ki, hogy az én változatomat majd isszák, de csak én voltam türelmetlen, szépen megdermedt.
Íme Felhőlány receptje:
  • Hozzávalók:
3 dl (zsíros) tejszín
1 dl tej (3,6 %) + 4 ek.
3 ek. házi vaníliás cukor
1 rúd vanília
5 g zselatin (fél csomag)
mirelit málna (kb. 15-20 dkg)
2 ek. porcukor
  1. Összekeverem a tejszínt, a tejet a vaníliás cukorral és a vanília kikapart belsejével, héjával.
  2. Folyamatos kevergetés mellett felforralom. (Eltávolítom a vanília héját.)
  3. 4 ek. hideg tejben kikeverem a zselatint, majd folyamatosan hozzáadagolom a meleg tejszínes-tejet, simára keverem.
  4. Melegen vastag falú üvegpohárkákba töltöm, ha kihűlt, hűtőbe teszem.
  5. A felengedett málnát a porcukorral kikeverem (én ide is kevertem egy kis feloldott zselatint, azzal a nem titkolt szándékkal hogy szívet készítsek belőle) és a panna cotta tetejére halmozom.

5 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szép lett! :)) És az a szívecskés dekor! Igazi Valentin napi díszítés! Remélem azért ízlett is! :)))

    VálaszTörlés
  2. Köszi :). A szívecskés dekor a szív alakú kanálhoz készült -bár abból nem sok látszik :(.
    Köszi a receptet, tényleg finom nagyon! :)
    Ma végre a pástétom is elkészült;), majd mutatom......:)

    VálaszTörlés
  3. Néztem a kanalat is, de végül arra jutottam, hogy két kanál egymás mellett.... És mégis szivecskés kanál... :) Irtó helyes!
    Várom! :)))

    VálaszTörlés
  4. De jó!!!NAgyon guszta!Ezt lehet eperrel a tetején is?

    VálaszTörlés