2010. április 17., szombat

Levelecske

Hozzávalók a tésztához: 3 tojás, a tojások összsúlyával megegyező cukor és liszt (nálam 18-18 dkg), zöld ételfesték

Krém:1 csomag főzős puncspudingpor, 4 ek cukor, 4 dl tej, 13 dkg vaj, 8 dkg porcukor + magozott rumos meggy

A tészta hozzávalóit fakanállal jól kidolgozzuk, majd egy fél órára a hűtőbe tesszük. A pihentetés után sütőpapíros tepsibe teáskanállal 6 db korongot kenünk. Előmelegített sütőben 170 fokon addig sütjük, míg a süti széle színeződni kezd. Amikor a sütőből kivesszük, egy széles pengéjű késsel fellazítjuk a korongokat és egy vastag konyharuhával vagy edényfogóval összecsípjük a széleit. 9 db-nál többet ne süssünk egyszerre, mert az utolsó darabok már megszilárdulnak, és nem ragadnak össze.
A krémhez a vajat habosra keverjük a porcukorral, majd a kihűlt pudinggal.

A kihűlt levelekre nyomózsákból krémet nyomunk, majd egy meggyel díszítjük.

Finom piskótaszerű tészta, puncskrémmel. Hmmmmm nem is gondoltam hogy ennyire finom lesz :).

Krisz köszi a receptet.

12 megjegyzés:

  1. Hát ez csúcs, nagyon édesek

    VálaszTörlés
  2. Jaj de kis helyesek lettek! :)

    VálaszTörlés
  3. Zöld sütit én is készítettem, de így is kipróbálom!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon helyes tavaszi finomság! :) Zöld sütivel még nem próbálkoztam, túl bizarrnak tűnt, ez viszont a levélformától természetes hogy zöld... :) Mentettem az ötletet! :)

    VálaszTörlés
  5. És nagyon boldog Névnapot is kívánok Neked! - ha picit megkésve is... :))

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen, aranyos vagy :).

    VálaszTörlés
  7. Nagyon boldog névnapot, még talán benne vagyok a 8 napban... és haláliak a sütik!:)

    VálaszTörlés
  8. Kati! Ugye??? :-D

    Sanyi! Köszi :).

    Szepyke! Köszönöm szépen, aranyos vagy :).

    VálaszTörlés