2010. január 18., hétfő

Csőben sült csíkos kalács

Ma úgy terveztem hogy semmit nem sütök. Az elmúlt hetekben szinte minden nap sütöttem, ma végre szünnapot akartam. Nem sikerült... ma délután kaptam kézhez a csőformákat, amit azonnal ki kellett próbálnom. Nem bírtam volna ki holnapig az biztos.
Egy neten talált recepttel kezdtem.

Hozzávalók: 2 dl tej, 1 dl olaj, 1 db kisebb tojás, 35 dkg liszt, 6 dkg cukor, 2,5 dkg élesztő, 1/2 kk só
A hozzávalókat a kenyérsütőbe pakoltam, és amikor már jól összeállt a tészta megfeleztem, és az egyik feléhez hozzáadtam 1,5 dkg kakaópor kevés olajban feloldva. Egy órát kelni hagytam. Majd egyenként kinyújtottam olyan hosszúra, mint a három forma hossza együtt. Egymásra fektettem a sárga és a kakaós tésztát és feltekertem. 3 darabra vágtam, beolajoztam és a csövekbe tettem. 30 percig újra kelesztettem, majd a forma végeit lezártam, és előmelegített sütőbe tettem.180 fokon sütöttem 30 percig.
A három forma szerintem több tésztát is elbírt volna, hogy a csőforma alakját a tészta jól felvegye, és elég lett volna 25 perc sütés is. Majd fejlesztem még a recepteket a formákhoz :).

A csőformák közül azért ez lenne a csúúúúúcs:
...na és ez:

12 megjegyzés:

  1. De jó!!!!Állati guszta!!!Elmeséled hogy van ez a csőforma?Bele kell dugni a tésztát,vagy miután beleraktad akkor kell valahogy összepattintani? (bocsi ha lüke kérdéseim vannak, de olyan szép ez a süti amit összehoztál!)

    VálaszTörlés
  2. Ez egy cső forma, virág-, szív- és csillag mintával, és csak belecsúsztatod a tésztát (akkor még félig sem tölti ki), és sütés előtt a cső két végét rápattintod :).

    VálaszTörlés
  3. Naggggyon jol nez ki! Meg nem is hallottam ilyen formakrol, nagyon otletesek!

    VálaszTörlés
  4. Nekem is nagyon tetszenek. Most azon dolgozom, hogy eltaláljam a megfelelő mennyiségű tésztát.

    VálaszTörlés
  5. Pont 1 hete láttam az origon ezt a formát. Csillag, szív, és virág.
    Annyira jól megcsináltad, gyönyörűek lettek!

    VálaszTörlés
  6. Ne túlozz! A tészta nem mindenhol töltötte ki a formát, így csak a legszebb szeleteket fotóztam. Még gyakorolnom kell.

    VálaszTörlés
  7. Én meg az nlc-n láttam, és valakivel beszéltem, aki meg is rendelte, aztán megcsinálta, és azt mondta, hogy rizikós, hogy végig "zárva" van a tészta, mert nem látsz belőle semmit, hogy megsült e, hogy kitölti e a formát. A Tieid nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  8. Tényleg elég "rizikós". Rossz hogy nem látszik mennyire sült meg.Én tegnap kenyeret sütöttem a formákban, 20 perc után megnéztem, és visszatoltam még 6 percre. Lassan majd kitapasztalom :).

    VálaszTörlés
  9. Irtó jópofa! :)) Én még nem láttam ilyent, pedig ha egy konyhafelszerelési bolt esik az utamba, minimum 1,5 óra míg kitalálok onnan.... Nagyon ügyes vagy! Szerintem is jól néz ki a kalács! :))

    VálaszTörlés
  10. Ez nekem is tetszik. Hol is lehet ilyen formákra szert tenni?

    VálaszTörlés
  11. Külföldről vannak a formáim, pedig tök egyszerű csőformák, egyszerűen nem értem miért nem is lehet itt is kapni :(.

    VálaszTörlés