2010. január 13., szerda

Elzászi almatorta


Hozzávalók a tésztához: 15 dkg liszt, fél csomag sütőpor, 4 dkg porcukor, 1 csipet só, 1 kk vaníliás cukor, 7,5 dkg túró, 2 ek tej (nekem kicsit több kellett), 3 ek olaj
Hozzávalók a borításhoz: 90 dkg alma, 2 ek. citromlé, 10 dkg cukor, 3 tojás, 1,25 dl tejszín, 1 ek porcukor

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, és hűtőbe tesszük. Az almákat meghámozzuk, négybe vágjuk és bevagdossuk, citromlével meglocsoljuk, hogy ne barnuljon be. A tésztát vékonyra nyújtjuk, óvatosan belehelyezzük a margarinozott, lisztezett sütőformába. A széleket levágjuk. Az almát ráhelyezzük. Hideg sütőbe tesszük és 180 fokon enyhén elősütjük. Ekkor ráöntjük a cukor-tojás-tejszín keveréket, és készre sütjük. Porcukorral meghintve tálaljuk.
Nagyon finom :)!!!

4 megjegyzés:

  1. Fincsi kis torta, most meg is tudnám enni. Én is szoktam sütni, de valahogy már teljesen elfelejtettem. Köszi hogy most eszembe juttattad!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Az almát nyersen nem eszem meg, de sütikben....! És ez még másnap is jó reggelire. :)) Nézz be hozzám légyszi...http://felholanyka.blogspot.com/2010/01/delish-es-palocprovance-is.html

    VálaszTörlés
  3. Gizi akkor hamarosan látható lesz nálad?

    VálaszTörlés
  4. Nem is gondolnám, hogy van aki nem szereti az almát :O...
    Benéztem :)...jaj ettől féltem, hogy kicsit bőbeszédűbbnek kell lennem. Hamarosan válaszolok.

    VálaszTörlés