2010. április 26., hétfő

Kukorica prósza

Nem egy mutatós süti az biztos, de annál finomabb. Azon ritka sütik közé tartozik, amelynek a széle a legfinomabb.
Szerintem hasonlít a meggyes lepényhez egy kicsit.

Hozzávalók:
10 dkg vaj, 15 dkg porcukor, 1 tojás, pici só, 3-4 pohár kefir, 8-9 ek (12dkg) kukoricaliszt, késhegynyi sütőpor
A tetejére: 1 pohár tejföl, házi szilvalekvár

A vajat a porcukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojást a csipetnyi sót, majd a kefirt. Végül belekeverjük a sütőporos kukoricalisztet.
Kivajazott, kukoricalisztezett (22cm x 38cm-es) tepsibe öntjük, és megpöttyözzük tejföllel, és szilvalekvárral.
Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 45 percig sütjük. Porcukrozva tálaljuk.


Köszönet a receptért Pücskének :)!

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, ahogy az oldal design is!
    Gratula

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem. 100 éve nem ettem, talán tini koromban

    VálaszTörlés
  3. Bennem is felidézted gyermekkorom kedvencét! Mifelénk nem kerül bele sem vaj, sem tojás, viszont megy bele egy alma reszelve, tetején pedig csak szilvalekvár van, tejföl max. a tésztában.:D A képek olyan guszták, hogy a héten nekem is kell sütnöm!

    VálaszTörlés
  4. Köszi Bebi :-)!

    Bianka akkor teljesen kizárt, hogy 100 éve :D.

    Ms. Poppy!
    Én még soha ez előtt nem ettem, de még csak nem is láttam. A neten viszont ódákat zengtek róla :).
    Kíváncsi vagyok a Te változatodra, majd benézek hozzád!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon régen nem ettem és nagyon szeretem. Épp van igazi, házi szilvalekvárom, biztos kipróbálom. Gratulálok a blogodhoz!

    VálaszTörlés
  6. Sokféle recept van, én anyukámtól lestem ezt el, ő úgy készítette mindig, ahogy írtam. Várlak sok szeretettel, és vendégem vagy egy szeletre, ha elkészül!:)

    VálaszTörlés
  7. Szia! Nagyon örülök ennek a receptnek, anyukám sokszor sütötte, amikor gyerek voltam. /én nem lestem el/. Most már én is el fogom készíteni. köszönöm

    VálaszTörlés