2010. április 14., szerda

Silser kifli

Hozzávalók (6 db kiflihez!):
75ml tej
75 ml víz
2 ek olaj
15 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
1 tk cukor
7 g só
2 dkg élesztő

A hozzávalókat a felsorolás sorrendjében a kenyérsütőbe pakoltam, majd rábíztam a dagasztást. Amikor leállt a gép kivettem a tésztát és 6 részre vágtam. Egyenként kinyújtottam majd kiflinek feltekertem. 10 percet pihentettem.
Addig elkészítettem a mártólét:
1 l víz
5 dkg szódabikarbóna ( nálam most kevesebb, ezért lett világosabb)
1/2 tk só
ezeket forralom, majd a kifliket 40 másodpercre a vízbe helyezem. Utána óvatosan kiemelem, lecsöpögtetem, és sütőpapíros tepsibe helyezem. Amikor mind a 6 darab a tepsiben van, pengével bevágjuk néhány helyen, és letakarva 40 percig kelesztjük.
Végül előmelegített sütőben 175 fokon 18 percig sütöttem.

A recept Kuzsutól származik, köszönet érte. Nagyon finom lett, csak kevés.

2 megjegyzés:

  1. A férjem is látta, nos kérdezte nem-e rendelhetünk tőled reggelire :))))

    VálaszTörlés
  2. A korán kelés nem az erősségem, de megbeszélhetjük ;-).

    VálaszTörlés