2010. április 16., péntek

Mézes ostya


Már régóta szemezgetek az üzletekben kapható mézes ostyával, még sosem ettem :(. Gondoltam inkább sütök én magam. Így összehasonlítani ízre nem tudom, de az enyém világosabb lett, valószínű az akác méz miatt.
Hozzávalók: 125 g vaj
125 g méz
80g barna cukor
2 tojás
250 g finomliszt
250 ml meleg víz
fahéj, mézeskalács-fűszerkeverék ízlés szerint
A vajat a mézzel kicsit mikróban felmelegítettem, majd hozzáadtam a barna cukrot a tojásokat és a fűszereket, és habosra kevertem. Amikor már egyneművé vált, beleszitáltam a lisztet, és végül fokozatosan hozzáöntöttem a meleg vizet. Előmelegített ostyasütőben sütöttem.
Ahogy hűl ki, úgy válik finom ropogóssá. Teával be is vágtam vagy hármat, nekem nagyon ízlik.

Én ehető poharat is készítettem, fagyihoz vagy pohárkrémekhez.
A meleg ostyát egy lefordított pohárra helyeztem, majd rátettem egy másik poharat.

12 megjegyzés:

  1. De gyönyörű. Mivel lehet helyettesíteni az ostyasütőt?

    VálaszTörlés
  2. Szia, ilyen receptet már én is régóta keresek a neten..de mivel ostyasütőm nekem sincs, a kérdés számomra is aktuális , hogy lehetne ezt sütőben, vagy palacsinta sütőben megsütni?..lehet teszek egy próbát és majd elmesélem..ha addig is van ötlet rá , szivesen fogadnám.
    Köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!
    Ezen én is gondolkodtam. Mivel egy sűrű palacsinta tésztát kapunk, így én a palacsintasütővel próbálkoznék, de a tészta magától nem fog szétterülni, ezen valahogy segíteni kell (kanállal). Mondjuk a bolti változat is jó vastag, így nem lesz baj ha nem papírvékony. Sajnálom, hogy nem próbáltam ki.

    VálaszTörlés
  4. kipróbáltam, se sütő se palacsintasütő nem ok sztem..:(

    VálaszTörlés
  5. Kááááár :(((((. Akkor sajnos nem maradt más választás, csak az ostyasütő. Tudsz vele még sajtos tallért, és fagyi tölcsért is.Kb. 3700ft

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jóóóóó, és imádom az ostyát!:) És van is ostyasütőm!:)

    VálaszTörlés
  7. Irigy vagyok, hogy nektek van ;)

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok, Nem is tudom miért nem találtam ide sokkal hamarabb. (mármint az ostyádhoz) Gratulálok, mert egyszerüen harapnivaló! Lenne egy kérdésem, s utána egy üzenetem az ostyasütőt nélkülözőkhöz.
    Kérdésem: A rudacskákat mire tekerted fel? Nem mesélem el, hogy én mire, mert ki fogtok nevetni:)))
    Üzenetem az ostyasütőt nélkülözőknek: keressetek meg, s adom a cimet, ahol meg lehet vásárolni. Én 2.500-ért + postaköltség vettem.

    VálaszTörlés
  9. Én még nem próbáltam, de talán gofri sütővel helyettesíthető az ostyasütő.

    VálaszTörlés
  10. régebben sütöttem hasonlót, sima tepsiben szétterítettem a masszát, és bár nem lett teljesen egyenletes, meg ilyen szép mintázatú, de jó lett ( de más recept volt, ahogy otthon sütögettem, véletlen sikerült ostya belőle, liszt, cukorszirup -kristálycukorból főztem, meg olaj volt benne, és elég híg tészta volt)

    VálaszTörlés
  11. Az az ostyasütő kell hozzá,mint amivel a sajtos tallért sütöm?

    VálaszTörlés