2010. május 4., kedd

Borított mangótorta


Vasárnap óta árválkodott a hűtőnkben egy mangó, ma azonban egy sütiben végezte. Aligha kerülhetett volna jobb helyre. Citromos-kókuszos tészta, rajta a finom mangó..........vagyis először alatta, de utána felette... szóval értitek.

Hozzávalók:
17 dkg cukor, csipet só, 1 kis pohár natúr joghurt, 2 tojás, 1,2 dl olaj, 1 citrom reszelt héja

17 dkg liszt, 3 dkg kókuszreszelék, 1 kk sütőpor

1 db mangó, 1 ek porcukor

Az első részletben található hozzávalókat elektromos habverővel krémesre keverjük, majd hozzáadjuk a száraz hozzávalókat (liszt, kókuszreszelék, sütőpor).
A mangót meghámozzuk, felszeleteljük és egy sütőpapírral bélelt tortaforma (nálam most 19cm-es, de nagyobb is lehetett volna) aljára szépen sorba rakjuk. Rá öntjük a tésztát, és előmelegített sütőben 175 fokon 50-60 percig sütjük.
Amikor kivettük a sütőből 15 percig hűlni hagyjuk, majd megszórjuk porcukorral, és magas hőfokon2-3 perc alatt grill programmal rá karamellizáljuk a porcukrot.


Nagyon-nagyon finom, de tényleg :). A tészta nagyobb tortaformát is elbírt volna, viszont akkor 2 db mangóra lesz szükségünk.

Sütök holnap is egyet...

Örömteli sütés c. könyvből.

10 megjegyzés:

  1. Juj, de jól hangzik! És a mangót nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  2. Hűűűűűűűűűűűűűűűűűű ez nagyon ott van;oPPP

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz!!! ezt is szívesen megízlelném:))))

    VálaszTörlés
  4. Pont ma vettem mangót, ezt ki kell próbálni, egyszerűen kihagyhatatlan!:)

    VálaszTörlés
  5. Gyors és könnyű, pont nekem való sütemény. Nagyon guszta is. Már mentem is a receptet :).

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon jó, mentem is a receptet :)

    VálaszTörlés
  7. Hm, biztos finom... látszik rajta. :-)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néz ki, látványos süti!:)
    A mangót szeretem én is, de így még nem próbáltam.

    VálaszTörlés
  9. Hűűűű, de kapós lett ez a mangós süti, nem is gondoltam, hogy ekkora sikere lesz :).
    Nem fogtok benne csalódni, nagyon finom!

    Köszönöm a kedves szavakat mindenkinek, aranyosak vagytok!

    VálaszTörlés