2008. október 17., péntek

Csokoládélabdák





Csokoládélabdák /Nagy csokoládé enciklopédia c. könyvből/- ill.Nlc

20 dkg étcsoki
7 ek. vaj (én margarinnal csináltam és kb. 20 dkg-t tippeltem a 7 ek.-nak)
11 dkg cukor
3 tojás
1 tk. vaníliakivonat
20 dkg liszt
3 dkg kakaópor
½ tk sütőpor
csip. só


A csokit a vajjal olvasszuk össze, le a tűzről, majd adjuk hozzá a többieket – a tojásokat egyenként. Keverjük jól ki, ez egy tök lágy tészta lesz. Kb. 1 órára tegyük a hűtőbe, addig megköt annyira, hogy lehessen formálni. Gyúrjunk belőle 40 gombócot, ezeket forgassuk meg jól porcukorban (ehhez 17 dkg-ot ír pluszban a recept, de szerintem 10 is bőven sok). Elvileg vizes kanállal kéne kivenni őket a cukorból, de én nem cifráztam, és lám, így is rajta maradt! Tegyük a gömböket sütőpapíros tepsibe – valamennyire távol, bár annyira nem hasal el. 160 fokon kell sütni 10-15 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése