2010. május 28., péntek

Jelzőlámpa süti - gyereknapra


... de nem csak gyerekeknek. :)


Hozzávalók: 28 dkg liszt, 1 tojás, 12 dkg cukor, 18 dkg vaj, csipet só

baracklekvár

15 dkg porcukor, víz, ételfesték

A puha vajat habosra keverjük a cukorral, tojással robotgéppel. Hozzáadjuk a sót, és beleszitáljuk a lisztet, és összegyúrjuk. Fél órára hűtőbe tesszük pihentetni.
Pihentetés után vékonyra nyújtjuk, és felvágjuk 8 x 3 cm-es téglalapokká, a felére 3 lyukat szúrunk ki (én üres műanyag cérnacsévével csináltam -mivel mással:)). Előmelegített sütőben 180 fokon sütjük.

Amikor kihűlt megkenjük baracklekvárral.

kb.15 dkg porcukrot kikeverünk kevés (1 ek) meleg vízzel. Háromfelé osztjuk, és beszínezzük pirosra, narancssárgára (sárga+pici piros), zöldre. A megkent sütik mélyedéseibe töltjük (én zacsiba töltöttem, és levágtam a sarkát, és úgy töltöttem a cukormázat a mélyedésekbe).

Az Aprósütemények című könyvből.

10 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon jóóó pofa:)))Hogy mik nem jutnak az eszedbe...;opp

    VálaszTörlés
  2. Nagyok jól néznek ki! Ennek mindenki örülni fog kicsik és nagyok egyaránt!

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok a 100 olvasódhoz!

    VálaszTörlés
  4. Szuperos! :) Esetleg meglehet csinálni smarties-ból is szerintem :)

    VálaszTörlés
  5. Ez IS naggggyon guszta! Hát még az epres/barackos!
    Az viszont döbbenet, hogy amikor konkrét torta receptjét keresem, te biztos, hogy épp akkor sütöd meg és írod be a receptet. :-)))
    A múltkor az oroszkrém-tortáddal arattam jóóóó nagy sikert, most pedig anyukám 50.szülinapjára készülök gesztenyés tortát sütni. Ide jövök, és mit találok? :-D Köszönöm!!!

    Boldog szülinapot, Máténak! :-)

    VálaszTörlés
  6. Niki!
    Tudom "pihent" vagyok :D.

    Melinda!
    Milyen figyelmes vagy. 98-nál kicsit megtorpantak az olvasóim, de végül csak elértem a 100-at (101-et :). Nagyon örülök neki, hogy te is olvasol, köszi :).

    Bianka!
    :)

    Livi!
    Szerintem is.

    Kati!
    Nagyon örülök, ha megtalálod nálam a keresett receptet. A gesztenyekrém egyszerű, de finom, nem fogsz benne csalódni :).
    Köszi, átadom :).

    VálaszTörlés
  7. Jajj, de jópofa! Nagyon szépek lettek! :)

    VálaszTörlés