2010. május 1., szombat

Napraforgó kenyér


Már régóta készültem megsütni, de valahogy túl macerásnak tűnt. Most is éppen Eszterházy torta sütésére készültem, de valahogy semmi kedvem nem volt hozzá. Hirtelen felindulásból a diót visszatettem a fagyasztóba, a napraforgó kenyérnek a hozzávalóit pedig a kenyérsütőbe pakoltam. Innen már nem volt visszaút :).
Finom lett, és nem is nehéz elkészíteni. Most már az Eszterházy tortának kellene nekifutnom :).
Hozzávalók:
660 g finom liszt
100 g rétes liszt
250 ml langyos tej
125 ml olaj
2 tojás
40 g friss vagy 2 tasak szárított élesztő
1 kiskanál cukor
2 kiskanál só

A lapok megkenéséhez
70 g olvasztott vaj

Tetejére
1 tojás sárgája
30 ml tej

A formázás megtalálható Max-nál, köszönet érte.

7 megjegyzés:

  1. Hű de szép lett, talán idáig a legszebb

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett, és szerintem ezután az Eszeterházy már csak rutin feladat.
    Azért lássuk be, nem is olyan macerás, mint ahogy kinéz.

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép lett, nagyon ügyes vagy!!!!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm mindenkinek :-)!

    VálaszTörlés
  5. Jéééé én miért nem látom a bejegyzéseidet?:(...Pedig ott vagy a listán és nekem napok óta nem mutatja, hogy sütöttél :(...Pedig ez is milyen nagyon finomnak néz ki!!!!Éppen kezdtelek hiányolni....

    VálaszTörlés