2010. július 23., péntek

Almás-kekszes süti

Valamikor tavasszal készítettem, bár a fotó kicsit ősziesre sikerült.
Szerintem most nyáron még finomabb lehet, friss nyári almából.

Hozzávalók:
  • 50 dkg szögletes háztartási keksz
  • 1,25 kg alma
  • 8 dl + 9 evőkanál víz
  • 20 dkg kristálycukor
  • 3 csomag főzős vaníliás pudingpor
A tetejére:
  • 4 evőkanál keserű kakaópor
  • 4 evőkanál porcukor
  • 5 dkg margarin
Az almát meghámozzuk, kicsumázzuk, és nagy lyukú reszelőn lereszeljük. Lábasba töltjük, 5 dl vizet ráöntünk, a cukorral ízesítjük, kb. 10 perc alatt puhára főzzük. Közben a pudingport 3 dl vízzel kikeverjük, az almához öntjük, és kevergetve 2 percig főzzük, ezalatt jól besűrűsödik. Egy kb. 28x23 centis tepsi alját keksszel kirakjuk, a már csak meleg krémet egyenletesen rákenjük. A tetejére szép sorban keksz kerül. A kakaóport a porcukorral meg 8-10 evőkanál vízzel kevergetve fölforraljuk, a tűzről levéve a vajat hozzáadjuk, majd ezt a mázat a süti tetejére kenjük. Jól behűtjük, ezalatt nemcsak összeérik, hanem össze is áll, így lehet majd szeletelni.

A recept egy Rama-s receptfüzetből való.

8 megjegyzés:

  1. Nálunk is nagy kedvenc, főleg ebben a nagy melegben. Gyümölcsös, hűs, sütés nélküli, finom.:D
    A képen lévő szeletet kérhetném?:P

    VálaszTörlés
  2. ÓÓÓÓ ez valami csodálatos

    VálaszTörlés
  3. Én is kérnék, de nekem nem elég egy szelet! :D

    VálaszTörlés
  4. Hűű, ezt mi is nagyon szeretjük! :)) De jó, hogy eszembe juttattad, már nagyon régen nem készítettem. Szoktam meggyel is, érdemes kipróbálni, ha szeretitek.

    VálaszTörlés
  5. Szia!
    Küldtem neked egy díjat, a blogomon keresztül. Gratulálok!
    Bebi

    VálaszTörlés
  6. Tényleg díjat érdemelsz, mert nagyon jól néz ki a sütid.

    VálaszTörlés
  7. Ms.Poppy! Természetesen :-)!

    Bianka! :-)

    Névtelen! De kis mohó vagy :D ;-D.

    Egycsipet! Látod nekem meggyel eszembe sem jutott, pedig nagyon finom lehet. Köszi az ötletet.

    Bebi! Nagyon aranyos vagy, köszönöm :-)!!!

    Juci! Köszönöm :-).

    VálaszTörlés
  8. Jól néz ki Timi

    VálaszTörlés