2011. április 17., vasárnap

Krémes


Már évek óta így készítem a krémest, sőt egy hete is sütöttem, de fényképezni azonban egyetlen árva szeletet sem sikerült, mert mind elfogyott még mielőtt lencsevégre kaptam volna.

Hétvégén készítettem egy újabb adagot, de ezt már gyorsan megörökítettem.

Hozzávalók a tésztához:

  • 1 csomag fagyasztott leveles tészta

Hozzávalók a krémhez:

  • 4 csomag vaníliás pudingpor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 35 dkg kristálycukor
  • 9 tojásfehérje
  • 1 liter víz

A leveles tésztát megfelezem, és kinyújtom két egyforma lappá. Megsütöm. A krémhez a pudingport a vaníliás cukorral 10 dkg kristálycukorral és a vízzel összekeverjük. A tojásfehérjét 25 dkg kristálycukorral, gőz fölött kemény habbá verjük. A pudingot lassú tűzön sűrűre főzzük, majd a felvert habbal 3 percig tovább főzzük. Forrón a tésztára borítjuk és a felkockázott lapokkal beborítjuk.

A recept forrására sajnos nem emlékszem, aki ráismer segítsen.

8 megjegyzés:

  1. Ma el is készítettem, mennyei finom! Köszönöm a receptet !
    Annyiszor próbálkoztam mostanában, de a krém legtöbbször folyós lett, mostanáig :))))))

    VálaszTörlés
  2. Ez a kremes annyira gyonyoru ,hogy mar merenyletnek szamit a nyalmirigyeim ellen :))
    Muszaj kiprobaljam en is
    Koszonom a receptet

    VálaszTörlés
  3. Kata!
    Nagyon örülök, hogy kipróbáltad, és hogy ízlett is Nektek :-).

    Bianka!
    :-)

    Amy's!
    :-)
    Nem fogsz benne csalódni, az tuti!

    VálaszTörlés
  4. Én is ehhez hasonló krémest sütök,már 10 éve egy cukrász ismerősömtől kaptam a receptet.Akkor a webcuki portálra fel is tettem, a blogomban is megtalálható, ha érdekel valakit :)
    én így készítem:Gyorsfagyasztott vajastésztát két lapban kisütök tepsi hátulján.

    Krém: 2 cs vaníliás pudingot 6 dl vízzel és 15 dkg cukorral elkeverek és 30 percig állni hagyom, majd adok még hozzá 3 dl vizet és és megfőzöm.
    Amíg áll a puding( 30 perc) addig 8 tojás fehérjét kemény habbá verek, adok hozzá 18 dkg kristálycukrot és készre verem.
    A megfőtt pudinghoz adom és kb 6 percig főzöm.(nagy fazékban szoktam főzni, mert sok hab lesz) Vigyázok hogy oda ne égjen, alulról felfelé kavargatom. Az egyik tésztalapot tepsibe teszem ráöntöm a habot.A másik lappal, amit előtte felkockáztam ollóval, befedem. Porcukorral behintem, ha kihűlt, isteni finom. Jobb mint a cukrászdában kapható.

    VálaszTörlés
  5. a kisfiam kedvenc sütilye ki fogom probálni hétvégén :))) remélem izleni fog neki is és mindenkinek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már nagyon sokszor megsütöttem, és mindig nagy sikere volt, remélem Nektek is ízlik majd :-).

      Törlés
  6. azért folyósodik meg a krém, mert nem főtt meg a tojáshab benne.
    Maradok a saját készítésű hájastésztánál a bolti levelessel szemben. Elviszi egy éjszakámat, meg nem is ilyen elegáns külsejű, de jobban esik. A krémhez pedig nem használok pudingport: 6 tojássárgáját 8 kanál cukorral, 7 kanál liszttel és egy liter tejjel összefőzök, amikor sűrűsödik, leveszem a tűzről, beleteszek 1 csomag vanilincukrot, óvatosan belekavarom a tojások keményre vert habját, visszateszem a tűzre és folytonos keverés mellett "puttyogásig" főzöm, majd belekeverem a második csomag vanilincukrot. Max. kétujjnyi a krém vastagsága, és nem olyan, mint a szigetelőhab.

    VálaszTörlés