2008. október 26., vasárnap

Zabpelyhes keksz


Zabpelyhes keksz (nyestkutya)

Hozzávalók:
12 dkg puha vaj/margarin
6 dkg méz
5 dkg cukor
1 tojás (v.2 kanál tejföl – utóbbitól omlósabb)
15 dkg zabpehely
10 dkg finomliszt

1 ek. kakaópor
fél ek. őrölt fahéj
fél kk. szódabikarbóna
1 csipet só
10 dkg étcsokoládé, apróra vágva (v. 1 csomag Bounty apróra vágva, isteni vele)

Előmelegítem a sütőt 175 fokra (gázsütőn 4-es fokozat), és kivajazok-lisztezek egy nagy tepsit. (én sütőpapíron szoktam)

Egy mély tálba kimérem a zabpelyhet, rá a lisztet, majd jöhet egy kis szódabikarbóna, egy csipet só és ízesítésnek a kakaópor, fahéj. A csokit felaprítom, és a lisztes keverékhez szórom és jól összekeverem.

A vajat robotgéppel habosra keverem a cukorral, majd hozzádolgozom a tojást és a mézet. (én ezt az egészet mikróban fél perc alatt összemelegítem)

Ezután a kétféle keveréket egy kanállal jól összedolgozom.

A tésztából diónyi adagokat teszek egymás mellé 5 centire az előkészített tepsire, majd ezeket nedves ujjal kicsit ellapítom. Egyszerre nem fér rá az összes tészta a tepsire, ezért miután megsütöttem az első adagot, elkészítem a többi tallért is.

A zabpelyhes tallérokat 15 perc alatt megsütöm a meleg sütőben. (én csak 12 percig szoktam, így puha, omlós marad) Amikor készen vannak, még puhák, de ahogy kihűlnek, megszilárdulnak és ropogósak lesznek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése