2010. január 17., vasárnap

Méteres süti

Most sütöttem először. Mindig Anya süti, de most valahogy rászántam magam. Úgy nézett ki még se Méteres süti lesz, hanem csak "Nyolcvan centis", mert amikor kisült, a gyerekek levágattak belőle, meg akkor már egy kis krém is kell rá......de aztán jó hosszú lett még így is. Szóval egy kis sárga tészta, egy kis kakaós, meg hozzá egy kis krém is... meg még egy kicsi...és amikor elkészült megállapítottam hogy jobban esik az Anya sütije, ami már készen van mire megyünk.

Hozzávalók: 6 tojás sárgáját habosra keverünk 25 dkg porcukorral majd hozzáadunk 1 dl olajat, 1 dl langyos vizet, 25 dkg lisztet amibe előzőleg belekevertünk fél csomag sütőport. 6 tojás fehérjét felverünk habnak és a kész masszához adjuk. A tésztát megfelezzük az egyik felét margarinozott lisztezett őzgerinc formába öntjük, a másik felét kakaósan sütjük.
Krém 15 dkg margarint habosra keverünk 14 dkg porcukorral. 1 csomag Gála főzés nélküli pudingport elkeverünk 2 dl tejjel, majd a margarinos krémet is hozzáadjuk.
Az őzgerinc formában sült sárga illetve kakaós tésztát centis szeletekre vágjuk, és krémmel összeragasztjuk még pedig úgy hogy 1 kakaós 1 sárga. Végül csokival leöntjük. Ferdén szeleteljük.

4 megjegyzés:

  1. Szia-Húúúúúú...Ez nagyon klassz !!!De nagyon régen csináltam már méteres kalácsot.Köszi hogy eszembe juttattad.!!!!

    VálaszTörlés
  2. Jajj, olyan regen ettem mar! Gyerekkoromban Anyukam sokszor keszitette, mostanaban is jol jonne egy-egy szelet...

    VálaszTörlés
  3. Az egyik leglátványosabb süti! Én lekvárral szoktam (ez erős túlzás hogy szoktam....) készíteni, mert a vajkrémes dolgokat nem szeretem, de azért mégis ezzel a rózsaszínű krémmel a mutatós! :)

    VálaszTörlés
  4. Én majdnem minden krémes sütihez pudingot főzök,és azt keverem ki a cukorral,és margarinnal.A lekvár helyett,a sima pudinggal is biztosan jó lehet,ha a vajas krémeket nem szereted.

    VálaszTörlés