2009. március 5., csütörtök

Sajtos-túrós pogácsa

Sok pogácsa receptet kipróbáltam már, de a jól bevált - Anya féle- tejfölös pogácsát (a recije korábban már fenn van) meg sem közelítették. Ma viszont ráakadtam egy igen komoly vetélytársra. Íme:

Sajtos-túrós pogi (tulipáncsokor):
1 dl langyos tejben kis cukorral, liszttel 30 g élesztőt felfuttatsz. Egy nagy tálban 2 tojás sárgáját 1 ek sóval, 1 dl tejföllel 15 dkg tehéntúróval, 15 dkg juhtúróval, 25 dkg margarinnal (én meg szoktam olvasztani) simára keversz. Ebbe bele az élesztő és 60 dkg finomliszt. Összegyúrni (lágy tésztát kapsz), fél órát keleszteni. Kinyújtod sajtot szórsz a tetejére (én jó sokat szoktam) és én fel szoktam tekerni, mint a piskóta tekercset, nem hajtogatom. A tekercset ismét kinyújtod, kiszaggatod, tetejét megkened tojás sárgájával, megszórod sajttal és előmelegített sütőben 200 fokon kb. 20 percig sütöd.

Én 30 dkg tehéntúróval készítettem, és kevesebb lisztet vett fel a tészta. 16 perc alatt készre sültek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése