2011. május 5., csütörtök

Csirkemájas ladik

Tészta hozzávalói:
  • 3 dl tej
  • 1 dl olaj
  • 60 dkg liszt
  • 2 kávéskanál só
  • 1 kávéskanál cukor
  • 2,5 dkg élesztő
Töltelék hozzávalói:
  • 50 dkg csirkemáj
  • 1,5 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • kakukkfű
  • olaj
+ a tetejére:
  • felkockázott paradicsom
  • petrezselyem
  • reszelt sajt
A tészta hozzávalóit a felsorolás sorrendjében a kenyérsütőbe pakoltam, majd dagasztó-kelesztő programra kapcsoltam. Míg a gép dolgozott, elkészítettem a tölteléket. Az apróra vágott hagymát kevés olajon megfonnyasztottam, majd hozzáadtam a megmosott feldarabolt májat, fokhagymát, sóztam, borsoztam kevés kakukkfűvel megszórtam és jól lepirítottam. Hagytam kihűlni.
A megkelt tésztát 16 darabra vágtam, és egyenként ovális alakúra nyújtottam, a hosszanti oldalait feltekertem a két végét összecsíptem, sütőpapíros tepsibe tettem és megkentem felvert tojással. A tölteléket ráhelyeztem, megszórtam paradicsom kockákkal, petrezselyemmel és reszelt sajttal. 10 percig kelesztettem, majd előmelegített sütőbe készre sütöttem.

Az eredeti receptet, formázást, és jobb képeket Illéskrisznél találjátok. Köszönet a receptért.

3 megjegyzés: